Jurbarkas - Viešvilė

Parsisiųsti
Keliavimo būdas: Maršruto atstumas: 25 km Maršruto trukmė: 9.5 val.
Asfaltas: 80% Žvyrkelis: 17% Miško kelias: 3% Vienvėžis: 1% Vanduo: 1%

Žygio startas – Dragūnų batalione (Liepojos 5, Klaipėda): išeiname iš dalinio teritorijos per atsarginius vartus miško takeliu ~300 m. vakarų kryptimi (tiesiai) einame iki asfaltuoto dviračių / pėsčiųjų tako („Kuršių kelias“).

Priėję dviračių / pėsčiųjų taką, sukame į dešinę ir ~3,5 km (asfaltas) šiaurės kryptimi einame iki Girulių geležinkelio pervažos.

1. Saugiai perėję pervažą, sukame į kairę ir ~150 m einame Stoties gatve iki Turistų gatvės.
  2. Priėję Turistų g. sukame į dešinę ir ~400 m Turistų gatve einame iki posūkio į dešiniau (jūsų dešinėje yra AB „Lietuvos geležinkeliai“ Girulių mokymo, reabilitacijos ir poilsio bazė).
  3. Asfaltuotu taku ~550 m leidžiamės iki kelio (Pamario g.).
  4. Saugiai perėję kelią, pasukame į dešinę ir miško keliuku (kelio (Pamario g.) kairėje) einame ~250 m iki artimiausio posūkio į kairę.
  5. Pasukame į kairę ir žvyrkeliu paeiname ~100 m iki ženklo „II-ojo Pasaulinio karo gynybiniai įtvirtinimai – 600 m“. Ką tik praėjome stovyklą „Žuvėdra“, kuri buvo mums dešinėje.

Vadovaujamės ženklo nurodytu keliu ir ~600 m einame iki Juodosios tvirtovės (II-ojo Pasaulinio karo gynybiniai įtvirtinimai). Užeiname į Juodąją tvirtovę trumpai ekskursijai.

Jurbarkas-Viesvile
Maršruto pradžia. Pašvenčio akmuo
Pašventys – kaimas Jurbarko rajono vakaruose, Jurbarkų seniūnijoje, prie kelio  141  Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda  sankryžos su keliu  147  Tauragė–Pašventys . Vakariniu pakraščiu teka Šventoji (kitapus  Antšvenčiai), iš šiaurės supa Karšuvos giria. Veikia Pašvenčio ir Smalininkų girininkijos.
Nauja atkarpa
Trukmė: 25 min. Atstumas: 2.1 km
Viešvilės rezervatas
Nedaug mūsų šalyje išliko vietų su laukine, civilizacijos beveik nepaliesta gamta. Kone visi didieji pelkynai nusausinti, daugelyje kasamos durpės. Vargiai berasime ir didesnių upelių, kurie tekėtų vien tik miškinga ar pelkėta teritorija ir jų aukštupiai būtų nekanalizuoti. Kirvio neliestų miškų iš viso seniai nelikę. Stambioji gyvūnija gerokai nuskurdusi. Seniai nebėra taurų, tarpanų, lokių, kilniųjų erelių. Nykstančių rūšių sąrašas kaskart ilgėja.
Smalininkų senovinės technikos muziejus
Smalininkai – rytiniai Klaipėdos krašto vartai. Tai palyginus nesenas miestelis, esantis ant Nemuno kranto, santakoje su Šventosios upeliu, turintis labai įdomią ir turiningą istorinę praeitį. Čia Prūsijos skalvių tautos žemė. Kryžiuočių ordinui užgrobus Prūsiją ir sunaikinus prūsų tautas ir nuolat puldinėjant Lietuvą, lietuviai buvo priversti 1422 metais sudaryti Melno taikos sutartį. Po sutarties Lietuvos riba su ordinu ėjo šalia Smalininkų Šventosios upeliu. Ši vieta vėliau tapo valstybine siena tarp Rusijos ir Vokietijos imperijų. Čia prasidėjo abu ...
Nauja atkarpa
Trukmė: 1.5 val. Atstumas: 6 km
Test objektas
Test objekto aprašymas
Trukmė: 30 min.
Trukmė: 1.5 val. Atstumas: 7 km
Viešvilės žuvitakis
VIEŠVILĖS ŽUVITAKIAI – ŽUVŲ KELIO Į NERŠTAVIETES ATKŪRIMAS Viešvilės upė yra dešinysis Nemuno intakas. Upės ilgis 22 km. Didžioji upės dalis (apie 16 km) yra Viešvilės valstybinio gamtinio rezervato ir jo buferinės apsaugos zonos teritorijoje. Tai buvusi vertinga lašišinė upė, turėjusi gausią šlakių populiaciją, kuri dėl prieškaryje ant upės pastatytų tvenkinių (Viešvilės – 4,5 ha, 2,7 km nuo žiočių ir Gulbinų – 6,7 ha, 4,2 km nuo žiočių) su žuvims nepraeinamomis užtvankomis praktiškai visiškai sunyko, kadangi žuvys negalėjo pasiekti...